Rabu, 17 September 2014

1st time di situ..Daerah 8

Semalam..16 sept selasa, hari menguasai Daerah 8 dalam otak kecil saya. Buat pertama kali, saya memegang tugas itu. Memberi motivasi kepada sekumpulan murid. Bukan mengajar Matematik tapi sessi motivasi... 

Kepada sahabat saya yang tiada dua...saya kasihi..saya hormati..saya sanjungi...saya sayangi...terima kasih kerana memberi peluang sahabatmu yang cetek ilmu ini menguji potensi diri. Memberi motivasi dengan mengajar Matematik jauh beza sebenarnya. Zahir yang nampak sama tapi intipati dan kesan yang berbeza. 

 Terasa kerdilnya diri bila berada di hadapanmu sahabat. Pandangan  matamu sudah cukup membuatkan saya akur akan kekurangan diri sendiri. Ingin saya menumpang wangi mulia akhlakmu...

~Allah temukan kita pada masa yang sama...pada apa yang kita minta. Allahu akbar! Bukan kerana cinta dunia...tapi kerana kasih sayangNYA. Kita tagih rahmatNYA...belasNYA.