Isnin, 6 April 2015

Menikmati Senja dengan MukjizatNYA

Duduk merenung diri. Dah hampir senja berada di alam fana ini. Tapi belajar tak habis-habis lagi. Lagi dan lagi. Qiraat. Qiraat. Dan qiraat lagi. Tarannum. Tajwid. Sumbernya satu. MukjizatNYA, Al-Quran.

Ketika ini sedang berusaha, bertungkus lumus menghafal surah al-Insan. Dalam usia sesenja ini. Berdayakah minda tua ini mengingati patah demi patah kata. Kalimah demi kalimah indah DIA.

Mukjizat ini telah menemukan aku dengan manusia-manusia berjiwa. Berhati mulia. Manusia-manusia yang mengingatkan aku tentang indahnya bercinta denganNYA. Manusia-manusia yang mengingatkan aku tentang berpada-pada dengan cinta dunia.

Hingga aku lebih berhati-hati. Lebih memilih. Adakalanya menjadi yang terpilih. Namun aku hanya ingin terpilih olehNYA untuk menjadi penghuni syurga Firdausi. Menikmati kehidupan kedua bersama insan-insan berjiwa yang pernah saling cinta.

Rabb…
MukjizatMU membawa aku ke detik ini. Menikmati hangat cinta suci dari takdirMU.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan