Khamis, 1 Oktober 2015

Qiraat...cintaku tiada tepinya

Kalau ada yang tanya "Kenapa puan bersungguh2 belajar Qiraat? Dah senja pun. Bukan ada masa depan pun. Dah nak padam pun. Lagi pun ilmu kalau tak diamal pun tak guna juga."

Jawapannya:
Kerana saya cintakan Qiraat. Kita akan sanggup lakukan apa saja demi kecintaan kita. Syukur..Allah tanamkan kecintaan saya pada kalamNYA..mukjizat Rasululllah...bukan pada hiburan duniawi. 

Qiraat buat saya asyik pada AlQuran. Qiraat menjadikan alQuran teman sejati saya tiap saat. Qiraat tak pernah buat saya bosan bersendirian. Qiraat telah menemukan malah mendekatkan saya dengan insan2 soleh dan solehah.

Yang paling indah...Qiraat juga kini menjadi kecintaan syurga saya...teman sejati hidup saya...suami tercinta. 

Tuhan...nikmat apa lagi yg hambaMU ini ingin dustakan. Biarpun hambaMU lalai KAU tetap mengingatkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan