Rabu, 9 September 2015

Qiraat..cintaku semakin kuat

Kelas di  UIAM sudah pun bermula. Rutin pun kembali lagi. 2 assignment dah dapat. Pertama ...hafazan surah alHumazah. Bunyinya mudah kan.. Tapi kena hafal dengan tujuh qiraat. Permudahkanku ya Allah. Insyaallah..minat punya hal, apa pun boleh. 

Kedua...presentation..huuuu. Masa yang diperuntukkan adalah satu jam..berseorangan. Ini dah bukan student punya presentation ni. Ini kerja punya presentation. Topik yang aku dapat adalah Imalah dalam Kisaie...Alhamdulillah.

Aku suka khilaf2 dalam Qiraat. Ia nampak sukar tapi unik. Semakin sukar khilaf..semakin cinta qiraat. Itulah kehebatan mukjizat Rasulullah ini. Cintaku benar2 jatuh dalam dunia Qiraat.

Terima  kasih maķ..ķerana membesarkanku dalam dunia alQuran..dalam rumah yang hampir sepanjang masa berkumandang ayat alQuran. Berpuluh2 tahun aku mencari ilmu dunia..dari satu bidang ke satu bidang...sains.matematik..statistik..computer..finance...ķecewa dengan berjaya sìlih berganti. Akhirnya anakmu kembali ke dunia asal ķita...mendaļami alQuran. Malah menantu lelaki mak ni juga turut mencintai Qiraat.

Allah....
Jadikan aku, suamiku dan anak2ku sentiasa dekat dengan golongan soleh dan solehah agar hamba2Mu ini turut ENGKAU kasihi dan menjadi hamba2Mu yang ENGKAU rahmati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan